zondag 21 november 2010

Spelen met de tegels voor de badkamer

In een vorige blog heb ik een ontwerp gemaakt voor de tegels in de badkamer. Dit weekend waren de tegels binnen en kon ik een gaan kijken of het er met echte tegels ook wel zo goed uitziet.

Hieronder staan de laatste ontwerpen voor de douchecabinewanden.


Ontwerp voor de zijkanten van de douchecabine

Ontwerp voor de achterkant van de douchecabine
En zo ziet dat er uit met echte tegels. Ik heb hier een voeg van 2,5 mm aangehouden, in het ontwerp is het 4 mm, maar in het echt leek dat toch wat groot en lomp.

Het rood is mogelijk nog niet het uiteindelijk te gebruiken rood. Ik heb  namelijk nog een doosje Ferrari-rood besteld.
Mockup van het detail met echte tegels

Voor de vloer had ik een ander ontwerp. Dit wil ik ook als achterwand van de keuken gebruiken. Daarom heb ik dit ontwerp ook in wandtegels gemaakt.
Hier zie je hoe dat er uit ziet met echte wandtegels. Dit is nog lastig te maken, want je moet een stukje uit de tegel zagen. Dat kan wel, maar het is wel een kwestie van nauwkeurig werken. Het is makkelijk om te ver te zagen en dan ziet het er niet meer uit.


Wandtegels voor achterwand keuken
Mijn conclusie is dat het zelf met dit rood er al aardig goed uitziet. Nog even wachten op de nieuwe rood en dan kunnen wat mij betreft de tegels er volgende week in.

1 opmerking:

  1. Ikzelf heb ook gespeeld met de tegels voor mijn badkamer. Ik heb grijs, wit en blauw door elkaar heen gecombineerd en over het eindresultaat ben ik zeer tevreden. Ik neem aan dat u ook tevreden bent over het resultaat want ik vind het er erg leuk uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen