zaterdag 19 maart 2011

Toch niet tevreden met het ontwerp van de tegels in de hal

In een vorige blog heb ik een ontwerp gemaakt voor een lambisering van tegels in de hal met zwart-witte vierkanten. Maar ik had er al zo mijn bedenkingen bij.
Eerder ontwerp
Het probleem is dat de 45 graden gedraaide vorm nergens terugkomt. Er is dus geen Echo. Eerst heb ik een mockup gemaakt door tegels met wat siliconenkit op de muur te plakken.


Mockup

Ik heb er nog eens naar gekeken vanuit het principe van "Mirror of the self" en dan wordt duidelijk dat dit geen goed ontwerp is. Dus ik heb een ander ontwerp gemaakt dat uitgaat van Structure Preserving Transformations. Je versterkt dus wat er is in plaats van dat je iets nieuws toevoegt. In dit geval maak ik dus gewoon rechthoeken. Want dat is wat er al is.

Ontwerp met rechthoeken van zwarte randen

Ontwerptekening
Dit is wel een Echo, namelijk van alle rechthoeken die er al zijn in de hal en ook van de lambriseringen in de coachingruimte en de groepsruimte.
Zo gaan we het dus nu uitvoeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten