dinsdag 23 augustus 2011

Mockup van de window places voor de huiskamer

In de huiskamer wil ik een Window Place maken. Een prettig zitje bij het raam. Dit ga ik doen door de buitenmuur dikker te maken. Daardoor komen de ramen in een soort nis te liggen. De muren maak ik dikker door er vaste kasten voor te zetten. De kasten zijn dan 20 cm diep. Er zijn dan vier kasten nodig op de hele wand van 6,5 m. De linker twee kasten heb ik gesimuleerd met wat karton en plankjes om te kijken hoe het er uit komt te zien.

Mockup van de Window Place
 De vensterbank komt dan ook naar voren en wordt 30 cm diep.

Links en rechts van het raam is plaats voor gordijnen

Om de Window Place nog meer te accentueren (en op duidelijk verzoek van Sandra) visualiseer ik voor het raam een platform met twee bankjes tegenover elkaar. Omdat je hoger zit heb je dan een beter zicht op de weg conform het patroon Low Sill. De bankjes vormen bovendien een soort Sitting Circle.

Sandra probeert het platform uit

Gesprek in de Window Place
Ik denk dat het ontwerp zo goed is. Het platform zet ik op zwenkwieltjes zodat je het ook elders in de kamer kunt neerzetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten