donderdag 3 januari 2013

Lampen in de meditatieruimte

In de meditatieruimte had ik draden in de muur gemaakt voor Tiffanylampen. Met oud en nieuw had ik tijd om ze te maken. Er zijn vier aansluitpunten op de muur.

Eerst heb ik een mockup gemaakt van hardboard om de grootte van de lampen te bepalen.

Mockup met het eerste model

Het rechthoekige stukje bovenop kan iets van een versiering worden

Deze eerste versie voelde te groot en te lomp aan. Daarom heb ik hem wat ingekort.

Tweede model



Het tweede model is qua grootte goed, het versierrandje boven heb ik maar weggelaten.

De lampen heb ik een gebroken tegel motief gegeven in de kleuren van de ruimte, dus geel, groen, blauw. De gebroken tegels komen terug in de tegels bij het keukentje (Echo's). Hetzelfde motief is terug te vinden boven de deuren van toilet en badkamer.

De lampen heb ik gemaakt door het patroon uit te leggen op de plaatjes van de mockup.

Glas slijpen met de diamantslijpmachine



Stukjes passen

 

De eerste lamp gerealiseerd
Deur van het toilet met hetzelfde motief

Deur van de douche

Tegels keukentje

Tegels met gebroken stukjes in groen, geel en blauw

Nog een tegel in detail

De lampen passen heel goed in de ruimte en geven een intieme sfeer.









Ook kun je ze mooi zien via de spiegelwand
Weer een geslaagd project.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten