zondag 22 mei 2016

De ronde kanten van het barmeubel

In het barmeubel zitten veel afrondingen. Dat is lastig te maken, maar met gebogen triplex is het te doen. Je moet wel het goede triplex hebben.


In het vorige blogje heb ik al aangegeven dat de sterke rondingen (straal 10 cm) op de kolom van de bar met twee laagjes 1 mm vliegtuigtriplex gemaakt zijn. Ik heb nu de beide laagjes op elkaar gelijmd en het geheel vastgelijmd aan het rechthoekige kastje. Met een beetje plamuur zijn de naden weggewerkt.




Het kastje is hiermee klaar voor het schilderen
Het zelfde doe ik met het voetstuk, alleen daar gebruik ik 3 mm triplex.


Randen bevestigen
Eerst heb ik een frame gemaakt waar het ronde triplex tegen aan komt. Hieronder zie je dat er al één strook tegen aan gelijmd is. In de foto's lijm ik de tweede er tegen aan.




Insmeren met lijm

Begin vasttimmeren met verzonken kop spijkers



Halverwege vastzetten

Met de lijmklem

Uitende vastmaken



Hiermee is ook de basisconstructie van de voet klaar. Hij moet nog geschuurd en gelakt worden en de liftapparatuur moet er ook nog in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten