vrijdag 3 juni 2016

Lakken van het barmeubel

Vorig weekend ben ik een stuk verder gekomen met de afwerking, maar vandaag heb ik pas wat tijd om er over te schrijven.


De drie hoofdonderdelen van de bar zijn geschuurd en geplamuurd. De kolom is zelfs al afgelakt in zijdeglans RAL 9010. Dezelfde kleur als de het houtwerk in de kamer (groepsruimte voor).


Kolom
De voet is in de grondverf gezet en vandaag heb ik de gaatjes die er nog waren geplamuurd.


De voet
De voet is nog niet klaar, het binnenwerk is niet af.  Het binnenwerk wacht nog op het hefkussen dat ik in opdracht heb gegeven. Ik moet nog kijken hoe dit allemaal gaat passen. De buitenkant verandert achter niet, dus ik kan wel vast schilderen.


Het blad is voorzien van een randje van twee laagjes 4 mm grenenhout rond de plaat gebogen. Het blad is nu geschuurd en voor de eerste keer gelakt met Rambo pantserlak hoogglans.


Het blad
Het blad is van 9 mm tropisch hardhout multiplex, dus eigenlijk heb ik een gefineerd tafelblad. Het hardhout komt mooi uit door de lak.


Dit weekend is er niets in deze ruimte dus ik kan mooi drie lagen lak er op zien te krijgen. En dan moet er natuurlijk nog een randje mozaïek op.


Alle verfwerk gebeurt in de groepsruimte achter, waar het (hopelijk) redelijk stofvrij is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten