zondag 10 juli 2016

Het hefmechaniek van het barmeubel werkt!

Ik had dus een draagbare ventilator gekocht bij Conrad, maar het ding leverde niet genoeg druk. Hij kreeg de bar niet omhoog gedrukt. Meteen teruggestuurd dus.


Nu had ik een een aantal opties, zoals een sterkere draagbare ventilator vinden of een omvormer en een accu kopen voor de huidige 230V ventilator. Maar eigenlijk wil ik terug naar het oorspronkelijke idee en dat is dat het systeem luchtdicht is en dat je de bar kunt transporteren zonder dat de luchtblaas leegloopt.


Ik heb daarom mijn zelfgeprinte kleppen weggegooid (doet wel pijn) en een commerciële terugslagklep en afsluiter gekocht bij Wildkamp.nl (Overigens een prima online onderdelenwinkel zonder verzendkosten).




De afsluiter voor het leeg laten lopen van het kussen, 1/4 inch

De terugslagklep


En verder heb ik alles uitgevoerd met slangen in plaats van een houten plenum. Daarvoor moest ik een T-stukje printen, dat je hieronder ziet.


T-stuk met links de slang naar de ventilator en rechts de slang naar de afsluiter.
En ja, nu blijft het hefkussen dus na opblazen vijf minuten op druk en dat is lang genoeg om de bar boven of beneden te krijgen!




De bar is al helemaal in gebruik genomen, zoals je hieronder ziet.


Bar in gebruik als kaarttafel


Maar zijn eerste optreden als bar in de groepsruimte moet nog plaatsvinden. Nu moet er eerst nog een randje mozaïek op. En er moeten nog kruikjes bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten